
Tréning filozófiánk
A tréningeinket az aktív megismerésre építjük, nem alkalmazunk stresszelő helyzeteket, olyan eszközt kívánunk a résztvevőknek adni,
amellyel átfogóan tudják elemezni, és ennek hatására alakítani a saját tevékenységüket és helyzeteiket.
A résztvevők a tréningeken azért vesznek részt, hogy ott új szempontok szerint értékeljék magukat, tevékenységüket és környezetüket.
A tréningen lezajló dolgok és történések csak az ott jelenlevőkre vonatkoznak, abból személyes konzekvenciákat jelentő intézkedések nem származhatnak,
ilyen jellegű információkat a megrendelőnek nem adunk át.
A tréningek alkalmazása és hatóköre
A munkatársak és a vezetők körében tartott tréningek javítják az azon résztvevők hatékonyságát, növelik az együttműködési készséget,
nyilvánossá teszik a szervezeten belüli feszültségeket, s hozzájárulnak azok feloldásához.
Minden olyan esetben és munkaterületen, amikor a tudás felfrissítése, rendszerezése és elsajátítása mellett szükséges az avval való azonosulás is,
mindig a legjobb eszköz a tréningek igénybevétele. A tréningek lehetőséget adnak a résztvevőknek a saját lehetőségek és határaik megtapasztalására,
valamint a személyes élmények hatására új távlatokat nyitnak számukra a saját maguk által állított korlátok lebontásával.
SAJÁT FEJLESZTÉSEK - KÖZÉPISKOLAI ÖNISMERETI TRÉNING
SAJÁT FEJLESZTÉSEK - NYILVÁNOS KÖZSZEREPLÉS TRÉNING
BŐVEBBEN
1. A tréningek módszere
A tréningeken a témakörök feldolgozása minden esetben csoportmunka segítségével történik,
ahol valamennyi résztvevő személy szerint is részt vesz a munkában. Az ismeretek beépülését szituációs gyakorlatok és azok elemzése biztosítják.
A tréningeken videó kamerával dolgozunk, amely lehetővé teszi a torzításmentes megbeszéléseket, a pozitív viselkedésformák megerősítését, tudatosítását.
2. A tréningeken alkalmazott főbb eszközök
"átéléses, megéléses" helyzetgyakorlatok és feldolgozásuk video analízissel |
esetpéldák, közös megbeszélések, problémaelemzések |
egyéni, kis-, és nagycsoportos feladatok |
információadás flip-chart és hand-out-ok segítségével |
tesztek, oktatófilmek |
A programokban dominálnak az aktív részvételt megkövetelő foglalkozások,
amelyek a csoportdinamikai módszerek alkalmazása révén nagymértékben elősegítik a tapasztalásos tanulást és a csoportépítést is.
3. Lehetséges tréningek az érintettek köre szerint
ügyfélkapcsolati |
értékesítői |
képviselői (ügynöki) |
vezetői |
kevert - csapatépítő jellegű |
korosztályi - középiskolásoknak, ill. egyetemistáknak |
4. Lehetséges tréningek a témák szerint
értékesítői - eladói |
kommunikációs |
önismereti |
önkormányzati |
vezetési |
motivációs |
konfliktuskezelési |
döntési |
tárgyalástechnikai |
5. A várható eredmény
A résztvevők azokat a kérdéseket, amelyekkel a tréning során találkoznak,
azt követően tudatosan tudják alkalmazni, a napi munkájuk során felismerik a helyzeteket,
s az ahhoz legjobban illeszkedő magatartást tudják választani.
Az eddigi munkájuk során kialakított magatartásuk tudatosodik, s azok erényeire ráerősít a tréning.
A csoportban való együtt dolgozás hatására, elmélyül a résztvevők személyes kapcsolata,
könnyebbé válik számukra a jövőben az együttdolgozás, a közös feladatmegoldás.
A vezetői tréningeken résztvevőkben erősödnek a meglevő vezetési képességeik,
vezetői helyzeteiket differenciáltabban fogják tudni megítélni, s ennek megfelelően árnyaltabb megoldásokat tudnak majd kialakítani.
A vezetői kommunikációs készségek javulásának és a tudatosabb vezetői munkának hatására, várható a beosztottak együttműködésének javulása,
azaz nő a vezetési hatékonyság.
Általában várható, hogy a résztvevőknek a konfliktus helyzetekben megnő a "tűrőképességük",
ennek megfelelően ezeken is jobban úrrá tudnak majd lenni.
A tréningek mentális hatásaként és a megismert elméleti alapok felhasználásával javul a résztvevők tárgyalási készsége,
eredményesebbek lesznek az üzleti tárgyalásokon.
A csoportban történő együttdolgozás hatására javul az együttműködési készség, nő az egymás elfogadása és a másság tudomásul vétele.
PÉLDA EGY LEHETSÉGES VEZETŐI TRÉNINGRE - résztvevők szerinti
PÉLDA EGY LEHETSÉGES KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNINGRE - témakör szerinti
PÉLDA EGY LEHETSÉGES VEZETŐI TRÉNINGRE - résztvevők szerinti
| a vezetői viselkedésformák megismertetése és a saját minta azonosítása, elemzése |
| a személyiség szerepe a vezetésben |
| a vezetői probléma megoldó folyamat |
| vezetési stílusok |
| hatalmi források a vezetésben |
| vezetői kommunikáció és tárgyalástechnikai módszerek |
| hatékony kommunikáció |
| kommunikációs hibák, azok kiküszöbölése |
| érveléstechnika |
| a vezetői motiválás eszközrendszere, a helyzetnek megfelelő motivációs eszköz kiválasztása |
| szükséglet, mint motiváció |
| a motiváció hatása a különböző emberek körében |
| az elvégzett munka értékelése, az értékelés kritériumai |
| az ellenőrzés alapelvei |
| a követelmények és az eredmény összhangja |
| a minőségi munka jellemzői |
| az önállóság és az együttműködés értékelése |
| munkahelyi konfliktusok kezelése |
PÉLDA EGY LEHETSÉGES KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNINGRE - témakör szerinti
| Kommunikációs alapok |
| Kommunikációs kör, a fogadó centrikus kommunikáció |
| Verbális és nem verbális jelzésrendszer |
| A megértés és megértetés hibái, kritikus tényezői |
| Az információtorzulás okai és javítási lehetőségei |
| Az aktív odafigyelés jelentősége |
| Személyes kommunikációs stílus elemzése |
| Kérdezéstechnika |
| A kérdések hatása a partnerre |
| A kérdés és a beszélgetés irányítása |
| Tárgyalástechnika |
| Tárgyalások előkészítése, felkészülés |
| Az érdek alapú tárgyalások |
| Tárgyalási stratégiák, a tárgyalás folyamata |
| Csoportos tárgyalások jellemzői és típusai |
| Alkutaktikák |
| Érveléstechnika |
| Csoportosítása |
| Érvrendszerek hatóköre |
| Érvelések kezelése |